010 419 4166

adr cursus kosten

 

 Volgende 10 » 
1.NASCHOLING (CODE95)
 
tarieven prijspeil januari 2020 adr adr basis nieuw (u01-4) € 499,00 (14 uur) adr basis +tank nieuw (u01-4) € 599,00 (21 uur) adr basis +tank + klasse 1+7 nieuw (u01-4) € 799,00 (28 uur) adr basis herhaling (u01-4) € 449,00 (14 uur) adr basis +tank herhaling (u01-4) € 549,00 (14 uur) adr basis +tank + klasse 1+7 herhaling (u01-4) € 749,00 (14 uur) heftruck heftruck (met e-learning) (u16-2), op locatie opdrachtgever € 259,99 (7 uur) vca vca basis (met e-learning) (u05-2) € 269,99 (7 uur) vca vol (met e-learning) (u05-2) € 299,99 (7 uur) bhv/ehbo bhv/ehbo nieuw (u21-1) (minimaal 6 kandidaten) € 259,00 (7 uur) diversen theoretische nascholing actuele verkeersregels (2½ uur klassikaal + 4½ e-learning) (theorie m1) € 159,99 (7 uur) opfrissing verkeerseducatie (2½ uur klassikaal + 4½ e-learning) (theorie m1b) € 159,99 (7 uur) communicatieve en sociale vaardigheden (2½ uur klassikaal + 4½ e-learning) (theorie m2) € 159,99 (7 uur) leefstijl en gezondheid (2½ uur klassikaal + 4½ e-learning) (theorie m4) € 159,99 (7 uur) laden / lossen en digitale tachograaf. (2½ uur klassikaal + 4½ e-learning) (theorie m5) € 159,99 (7 uur) digitale tachograaf (7 uur klassikaal) (minimaal 10 pers.) € 144,99 (7 uur) praktische nascholing hnr: economisch rijden, voertuigbediening en voertuigtechniek. (2½ uur praktijk + 4½ uur e-learning) (praktijk m3a) (w01-1) € 299,00 (met eigen voertuig) (7 uur) bbs/rijoptimalisatie : rijtechniek, manoeuvreren, verkeerstechniek. (2½ uur praktijk + 4½ uur e-learning) (praktijk m3b) (w02-1) € 299,00 (met eigen voertuig) (7 uur) bbs volgens cefic richtlijn. (incl certificaat, 2½ uur praktijk + 4½ uur e-learning) (w02-1) € 375,00 (met eigen voertuig) (7 uur) niet in het bezit van een eigen voertuig, vraag naar de mogelijkheden om ons voertuig te huren. werken met de autolaadkraan met hijsfunctie machinist autolaadkraan met hijsfunctie (t.c.v.t.) deelnemers doen kennis en vaardigheden op met betrekking tot het veilig werken met de machine. daarnaast leren ze verantwoord aanslaan van lasten volgens tcvt normering, gebruik van de juiste hulpmiddelen en het inschatten van de risico’s. € 2195,00 (28 uur) duur 5 dagen 6de dag examen. veilig werken met de autolaadkraan, ten behoeve van laden en lossen (capaciteit onbeperkt) en hijsen (capaciteit max. 10 tonmeter) € 359,00 (7 uur) bij minimale aanmelding van 3 kandidaten zaterdag tarief: € 399,00 veilig werken langs de weg veilig werken langs de weg € 229,00 (7 uur) geconditioneerd vervoer geconditioneerd vervoer (u10-1) (mogelijk met en zonder code 95, minimaal 5 kandidaten) cursus ter bescherming van voedselveiligheid zoals haccp-regeling. te gebruiken voor chauffeurs, planners en magazijnmedewerkers. € 199,99 (7 uur) nieuw-adr awareness-nieuw adr awareness (met adr kennis, 2 uur) € 89,00 adr awareness (zonder adr kennis, 4 uur) € 169,00 tarieven nascholing code95 zijn exclusief b.t.w. en exclusief € 26,50 code95 kosten. cursussen met e-learning zijn inclusief software prijs- en of wetswijzigingen vanuit externe instanties (exameninstituut, ccv, enz.) voorbehouden. let op, bij annulering van de cursus: 10 werkdagen voor aanvang bereken wij 50% van de cursuskosten vanaf 5 werkdagen voor aanvang van de cursus berekenen wij 100% van de cursus kosten wijzigingen: €50,00 administratiekosten per wijziging klik hier om prijzen te printen in pdf bestand overige informatie nascholing code95: de periodieke nascholing is verplicht voor alle chauffeurs die beroepsmatig een voertuig besturen van de categorieën c1,c1e,c,ce,d1,d1e,d en de. een beperkt aantal chauffeurs is vrijgesteld, zie daarvoor www.cbr.nl. de periodieke nascholing moet worden verzorgd door gecertificeerde opleidingsinstituten die gebruik maken van gecertificeerde opleidingsmethoden. de divisie ccv van het cbr is de certificeerde instantie en houdt tevens toezicht op de uitvoering van de nascholingscursussen. gevolgde nascholingsuren worden geregistreerd bij ccv. zodra een chauffeur 35 uur nascholing heeft afgerond, geeft ccv dit door aan het rdw die het vastlegt in het rijbewijzenregister. daarna kan de chauffeur naar het gemeentehuis voor een nieuw rijbewijs, voorzien van code 95. je nieuwe vakbekwaamheid periode van 5 jaar (die je verkrijgt door 35 uur nascholing te volgen) wordt altijd “geplakt” aan de oorspronkelijke einddatum van je huidige vakbekwaamheid periode. als voorbeeld: · je huidige vakbekwaamheid is geldig t/m 9 september 2015 · in 2013 rond je je 35 uur nascholing af · je nieuwe vakbekwaamheid is dan geldig t/m 9 september 2020 voor vragen of het maken van een “vrijblijvende” afspraak kunt u ons altijd bellen op 010-4194166.
2.Motor rijbewijs
 
motorrijbewijs categorie a twijfel je nog of motorrijden iets voor jouw is? boek dan nu eenmalig 3 proeflessen voor slechts €100,= prijspeil januari 2020 lesprijs (60 minuten) € 42,00 administratiekosten eenmalig € 10,00 10 lessen pakket € 400,00 examen deel 1 (avb) € 142,50 examen deel 2 (avd) € 255,00 theorie- examen € 50,00 leerboek met internet examentraining € 52,50 leerboek € 29,50 usb stick examen training € 29,50 helmmuts € 10,00 prijzen inclusief btw. ook is het mogelijk om een pakket op maat voor je te maken, bel 010 4194166 en vraag naar de mogelijkheden. locatie: bree 45 rotterdam bekijk ook onze webshop voor meer leermiddelen print hier prijzen in pdf bestand vanaf 31 december 2013 zijn er verschillende categorieën motorrijbewijzen: a1: maximaal 125 cc en maximaal vermogen van 11kw, vermogen/gewichtsverhouding van minder dan 0,1kw per kg massa. a2: vermogen van ten hoogste 35kw, vermogen/gewichtsverhouding van minder dan 0,2kw per kg massa. a-code 80 : driewielig motorrijtuig vanaf 15kw, a1 plus a2 categorie a : onbeperkt. de categorie waarmee u mag lessen en examen mee mag doen is afhankelijk van uw leeftijd. bent u 17 jaar? dan mag u gaan lessen met de categorie a1, u doet dan alle onderdelen voor het halen van uw rijbewijs. (avb-a1, theorie examen, avd-a1). bent u 18 jaar? dan mag u examen gaan doen voor de categorie a1. bent u 19 jaar? dan mag u gaan lessen voor de categorie a2, mits u in het bezit bent van rijbewijs categorie a1. bent u 20 jaar? dan mag u aanvullend avd doen voor de categorie a2, mits u 2 jaar in het bezit bent van een rijbewijs a1. indien u nog geen a1 rijbewijs heeft mag u beginnen met lessen voor de categorie a2, u doet dan alle onderdelen voor het halen van uw rijbewijs. (avb-a2, theorie examen, avd-a2). bent u 21 jaar? de leeftijd om examen te doen voor de zware motorcategorie (a) is verlaagd van 24 naar 21 jaar. als je het a-rijbewijs haalt voor je 24e, krijg je code 80 op je rijbewijs. met die code mag je rijden op een driewielig motorrijtuig, een lichte motor (a1) en een middelzware motor (a2). de code 80 vervalt twee jaar na het behalen van je a-rijbewijs of als je voor die tijd 24 wordt. als je voor het behalen van je a-rijbewijs het a2-rijbewijs al hebt, vervalt code 80 op het moment dat je het a2-rijbewijs twee jaar bezit. als de code vervalt, mag je ook op een zware motor (a) rijden. je hoeft daarvoor geen extra examen meer te doen, maar als je nog geen 24 bent, moet je wel een nieuw rijbewijspasje aanvragen bij de gemeente. doe je dat niet, dan vervalt de code 80 pas als je 24 bent. de verlaging van de leeftijd voor het a-examen is een uitvloeisel van de derde europese rijbewijsrichtlijn. die geeft aan dat je vanaf je 21e jaar op een driewielig motorrijtuig met een vermogen vanaf 15 kw mag rijden. - daarvoor heb je rijbewijs a nodig. - hiervoor moet je twee praktijkexamens doen, namelijk het motorexamen voertuigbeheersing (avb) en het motorexamen verkeersdeelneming (avd). - beide praktijkexamens leg je af op een tweewielige motor, er komt dus geen examen voor driewielige motorrijtuigen. - voor het praktijkexamen avb moet je geslaagd zijn voor het motortheorie-examen of in bezit zijn van een geldig rijbewijs b. - voor het praktijkexamen avd moet je eerst geslaagd zijn voor het motortheorie-examen. - alleen als je al een rijbewijs voor de lichte motor (a1) of de middelzware motor (a2) hebt, hoef je geen theorie-examen meer te doen. voorbeelden ter verduidelijking, hierbij twee voorbeelden van het halen van het a-rijbewijs als je al in het bezit bent van het a2-rijbewijs. 1. je haalt op je 20e het a2-rijbewijs (middelzware categorie). je haalt vervolgens op je 21e het a-rijbewijs (zware categorie). je krijgt dan code 80 op je rijbewijs vermeld. op het moment dat je in dit geval twee jaar het a2-rijbewijs bezit, dus op je 22e, vervalt code 80. je moet dan wel een nieuw rijbewijspasje aanvragen bij de gemeente. 2. je haalt op je 20e het a2-rijbewijs (middelzware categorie). als je het a2-rijbewijs twee jaar bezit, haal je het a-rijbewijs (zware categorie) via het getrapte traject. je krijgt dan geen code 80 op je rijbewijs vermeld. bent u 22 jaar? dan mag u beginnen met lessen voor de categorie a, mits u 2 jaar in het bezit bent van rijbewijs a2, u doet dan een aanvullend examen avd. u heeft nog niets, dan mag u wel lessen en examen doen voor de categorie a met code 80. bent u 24 jaar? dan mag u beginnen met lessen voor de categorie a. avb = voertuigbeheersing. (bijzondere verrichtingen) avd = verkeersdeelneming. (rijden door het verkeer) aanvullend avd = verkeersdeelneming met 2 bijzondere manoeuvres, de examinator kan kiezen uit de omkeeropdracht, parkeeropdracht, wegrijden uit parkeervak, stapvoets rijden. tijdens het avd examen dient u in het bezit te zijn van een geldig theoriecertificaat categorie a, (anderhalf jaar geldig) en een voldoende uitslag avb examen.(1 jaar geldig) tijdens het lessen moet je in het bezit zijn van een geldig theoriecertificaat categorie a, tenzij je in het bezit bent van een geldig (nederlands) rijbewijs categorie b. nb: 4-12-2017 leerlingen die de leeftijd van 24 jaar nog niet hebben bereikt en niet in het bezit zijn van een geldig theoriecertificaat of a2-rijbewijs, mogen niet lessen op een motor voor de categorie a (code 80). een geldig b-rijbewijs volstaat niet voor deze leerlingen. dit is het gevolg van een ‘onvolledige wijziging’ in het regelement rijbewijzen. een geldig b-rijbewijs volstaat echter wel wanneer deze leerling opgaat voor het avb-examen. een geldig b-rijbewijs volstond voorheen voor elke categorie motorrijles. leerlingen kunnen momenteel wél rijles volgen voor de categorie a1, a2 en a (a indien de leerling minstens 24 jaar is) als zij in het bezit zijn van een geldig b-rijbewijs. sinds de wetswijziging volstaat het b-rijbewijs alleen niet voor leerlingen van 21 tot en met 23 jaar die rijonderricht krijgen voor de categorie a. deze groep moet in het bezit zijn van het theoriecertificaat om rijles te volgen voor het onbeperkte motorrijbewijs.
3.Auto rijbewijs praktijk
 
de praktijklessen voor het rijbewijs b worden gegeven met volkswagens. de lesauto’s zijn van recente datum en goed onderhouden. de instructeurs werken met een instructievorderingen kaart, worden regelmatig bijgeschoold, zijn in het bezit van een vog en zijn in loondienst van de rijschool, wat een goede en snelle rijopleiding met een hoog slagingspercentage garandeert. de leerling behoudt tijdens de opleiding in principe dezelfde instructeur. aanbieding pakketten tarieven auto per 1 december 2019 wintersale 10 lessen = wintersale (60 minuten) 10 lessen en praktijkexamen = wintersale (60 minuten) € 480,00 (aanbieding geldig tot en met 21 maart 2020, niet geldig voor automaat) € 725,00 (aanbieding geldig tot en met 21 maart 2020, niet geldig voor automaat) overige prijzen: startpakketten met korting en praktijkexamen (niet geldig voor automaat) 17 lessen (60 minuten) € 1.061,00 (€ 48,00 per les) in te delen per 60/90/120 minuten 25 lessen (60 minuten) € 1.432,50 (€ 47,50 per les) in te delen per 60/90/120 minuten 34 lessen (60 minuten) € 1.843,00 (€ 47,00 per les) startpakketten betalingstermijnen (niet geldig voor automaat) 17 lessen 25 lessen 34 lessen 1e les: € 361,00 1e les: € 492,50 1e les: € 643,00 7e les: € 350,00 9e les: € 470,00 12e les: € 600,00 15e les: € 350,00 17e les: € 470,00 20e les: € 600,00 totaal opleiding op maat totaal opleiding op maat met garantie (incl. ttt, examen plus examen garantie) voor meer info en voorwaarden neem contact met ons op tarieven per 1 april 2019 incl. 21% btw: lesprijs 60 minuten € 49,00 lesprijs 90 minuten € 73,50 lesprijs 120 minuten € 98,00 lesprijs automaat (60 minuten, alleen ma t/m vr overdag) € 55,00 administratiekosten eenmalig € 10,00 praktijkexamen € 245,00 t.t.t. € 225,00 bnor examen € 255,00 faalangst examen b € 335,00 voor theoretische leermiddelen zie onze webshop. print hier prijzen in pdf bestand
4.Auto rijbewijs (BE)
 
als je met een grote caravan, aanhangwagen of bijvoorbeeld een paardentrailer wilt gaan rijden heb je rijbewijs be of b+ code 96 nodig. nieuw rijbewijs b+ code 96 rijbewijscategorie b+ code 96 is voor auto’s met een aanhangwagen of oplegger met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg, waarbij de toegestane maximum massa van de aanhangwagen of oplegger en de auto samen meer dan 3500 kg, maar niet meer dan 4250 kg bedraagt. maximaal gewicht aanhanger of oplegger beperkt de aanhanger of oplegger bij rijbewijscategorie be mag sinds 19 januari 2013 niet meer wegen dan 3500 kg. alleen onder bepaalde voorwaarden mag de aanhanger of oplegger zwaarder zijn dan 3.500 kg. overschrijdt uw voertuig met oplegger of aanhanger deze eisen? dan heeft u een rijbewijs c1e nodig. was u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs be? dan blijven voor u de oude regels van kracht. voor u geldt dan geen maximumgewicht voor aanhanger of oplegger. lees voor meer informatie de brochure nieuwe regels voor het rijbewijs be. u kunt een rijbewijs b+ code 96 bij uw gemeente aanvragen op het moment dat u bent geslaagd voor het be-examen. het examen voor b+ code 96 is gelijk aan het examen voor be. heeft u eenmaal voor b+ code 96 gekozen, dan kunt u deze later niet meer omwisselen voor een be-rijbewijs. voordat je met de opleiding begint doe je eerst een intake-les om te beoordelen hoeveel lessen je nodig hebt om het rijbewijs te behalen. de intake-les duurt 90 minuten en bestaat uit een voorgesprek, praktijkgedeelte en evaluatie, gevolgd door een vrijblijvende aanbieding. tarieven: intake-les (90 minuten) € 75,00 lesprijs (60 minuten) € 65,00 lesprijs dagdeel (4 uur) € 230,00 praktijkexamen € 255,00 theorieboekje € 19,50 administratie... eenmalig € 10,00 aanbiedingspakketten: 1 daagse opleiding (incl. examen) ... begint om 09.00 uur en je doet om 14.55 uur examen. € 595,00 2 halve dagen opleiding (incl. examen) 1e dag/ 4 uur 2e dag/ 4 uur + examen € 715,00 10 uur praktijkles (incl. examen) € 905,00 14 uur praktijkles (incl. examen) € 1.165,00 prijzen incl. 21% btw let op, bij annulering van de ...: 10 dagen voor aanvang bereken wij 50% van de ...... vanaf 5 dagen voor aanvang van de ... berekenen wij 100% van de ... ... wijzigingen: €50,00 administratie... klik hier om prijzen te printen in pdf bestand
5.Vrachtauto rijbewijs theorie (C)
 
prijspeil: januari 2020 pakket 1 vakbekwaamheid c met e-docent en e-learning codes voor proefexamens leermiddelen inlogcodes rv1, v2c en v3c e-docent examens (rv1, v2c en v3c) totale ... vakbekwaamheid deel 1,2 en 3 €    995,00 (incl code95) pakket 2 vakbekwaamheid c klassikaal in drie dagen leermiddelen 3 dagen klassikaal les examens (rv1, v2c en v3c) lunch totale ... vakbekwaamheid deel 1,2 en 3 (klassikaal) € 1.195,00 (incl code95) de ... zonder code95 is ook mogelijk, vraag naar de mogelijkheden en prijzen. boeken pakket (rv1, v2c en v3c) €    123,97 her examen (rv1, v2c en/of v3c) €    78,51 bovenstaande prijzen zijn exclusief btw en per persoon. let op, bij annulering van de ...: 10 dagen voor aanvang bereken wij 50% van de ....... vanaf 5 dagen voor aanvang van de ... berekenen wij 100% van de ....... wijzigingen: €50,00 administratie... theorie vrachtauto rijbewijs vakbekwaamheid praktijkexamen mag je afleggen op het moment dat je in het bezit bent van je theorie certificaten rv1 (verkeer en techniek) en v2c (administratie goederenvervoer). ook moet je medische keuring positief zijn afgerond bij het cbr. wil je je rijbewijs met code95 behalen dat moet je ook je theorie certificaat v3c (cases), praktische toets en de toets besloten terrein behalen. let op: blad rijopleidingen is niet verantwoordelijk voor de financiële gevolgen als je niet in het bezit bent van de theoriecertificaten rv1 en v2c en wij niet je praktijkexamen kunnen reserveren omdat je medische keuring niet positief is afgerond bij het cbr. tot  2 werkdagen voor je praktijkexamen c kunnen wij je examen definitief vastzetten. voor meer informatie zie richtlijn vakbekwaamheid op de website. klik hier om prijzen in pdf bestand te printen
6.Vrachtauto rijbewijs (C)
 
rijbewijs praktijk categorie c (vrachtauto) lesprijs (90 minuten) € 111,25 lesprijs (60 minuten) € 74,50 toets besloten terrein (nodig voor code 95) € 364,50 praktische toets (nodig voor code 95) € 364,50 examen inclusief examen rijden en administratie ... € 455,35 medische keuring € 78,50 administratie... € 8,25 praktijkopleidingspakketten categorie c pakket 1 € 2.124,10 - 15 lessen van 1½ uur (22,5 uur) - praktijkexamen pakket 2 € 2.680,35 - 20 lessen van 1½ uur (30 uur) - praktijkexamen pakket 3 € 3.236,60 - 25 lessen van 1½ uur (37,5 uur) - praktijkexamen wil je graag weten welk pakket het beste bij je past, dan adviseren wij een intake les van 90 minuten. prijs € 111,25 exclusief btw. prijzen zijn exclusief btw en per persoon. klik hier om prijzen te printen in pdf bestand
7.Vrachtauto rijbewijs (CE)
 
rijbewijs praktijk categorie ce lesprijs (90 minuten) € 133,00 lesprijs (60 minuten) € 89,00 examen incl. examen rijden en adm. ... € 485,35 administratie... eenmalig €   8,26 praktijkopleidingspakketten categorie ce pakket 1 € 1.682,35 - 9 lessen van 1½ uur (13,5 uur) - praktijkexamen pakket 2 € 2.480,35 - 15 lessen van 1½ uur (22,5 uur) - praktijkexamen pakket 3 € 3.012,35 -19 lessen van 1½ uur (28,5 uur) -praktijkexamen wil je graag weten welk pakket het beste bij je past, dan adviseren wij een intake les van 90 minuten. prijs € 133,00 exclusief btw. prijzen exclusief btw. klik hier om prijzen te printen in pdf bestand
8....DATA
 
maart 2020 week 9 zondag 1 week 10 maandag 2 dinsdag 3 woensdag 4 donderdag 5 vrijdag 6 zaterdag 7 zondag 8 week 11 maandag 9 ... (basis) 8.00 uur – 16.00 uur dinsdag 10 ... (basis + praktijk) 8.00 uur – 16.00 uur woensdag 11 ... (tank) donderdag 12 ... (examen) barendrecht vrijdag 13 zaterdag 14 vca (basis) 8.30 uur – 10.15 uur zondag 15 week 12 maandag 16 rv1 (verkeer) 8.00 uur – 16.00 uur dinsdag 17 rv1 (techniek) 8.00 uur – 16.00 uur woensdag 18 rv1 (examen) rijswijk uitgesteld ivm corona donderdag 19 vrijdag 20 v2c/v3c (administratie) 9.00 uur – 17.00 uur zaterdag 21 code95 (communicatieve en sociale vaardigheden) 8.30 uur – 11.15 uur uitgesteld ivm corona code95 (actuele verkeersregels) 11.15 uur – 14.00 uur uitgesteld ivm corona zondag 22 week 13 maandag 23 v2c/v3c (examen) rijswijk uitgesteld ivm corona dinsdag 24 woensdag 25 donderdag 26 vrijdag 27 zaterdag 28 zondag 29 zomertijd week 14 maandag 30 dinsdag 31 alle ...sen worden gegeven op ons theoriecentrum bree 45 te rotterdam. ook kunnen wij bij u op locatie een ... verzorgen. tevens bieden wij de luxe om in overleg met u een ... op maat in te plannen. bel ons voor de mogelijkheden. (geldt alleen voor transportopleidingen) bel voor meer informatie naar: 010 – 419 41 66 april 2020 week 14 woensdag 1 donderdag 2 vrijdag 3 zaterdag 4 zondag 5 week 15 maandag 6 ... (basis) 8.00 uur – 16.00 uur dinsdag 7 ... (basis + praktijk) 8.00 uur – 16.00 uur woensdag 8 ... (tank) 9.00 uur – 17.00 uur donderdag 9 ... (examen) breda vrijdag 10 zaterdag 11 zondag 12 1e paasdag week 16 maandag 13 2e paasdag dinsdag 14 woensdag 15 ... (klasse 1/7) 9.00 uur – 16.30 uur donderdag 16 ... (examen kl 1/7) barendrecht vrijdag 17 rv1 (verkeer) 8.00 uur – 16.00 uur zaterdag 18 code 95 leefstijl en gezondheid (8.30 uur – 11.15 uur) code 95 laden & lossen en tacho (11.15 uur – 14.00 uur) zondag 19 week 17 maandag 20 rv1 (techniek) 8.00 uur – 16.00 uur dinsdag 21 rv1 (examen) barendrecht woensdag 22 donderdag 23 vrijdag 24 v2c/v3c (administratie) 8.00 uur – 16.00 uur zaterdag 25 zondag 26 week 18 maandag 27 koningsdag dinsdag 28 v2c/v3c (examen) barendrecht vca (basis) 8.30 uur – 10.15 uur woensdag 29 donderdag 30 alle ...sen worden gegeven op ons theoriecentrum bree 45 te rotterdam ook kunnen wij bij u op locatie een ... verzorgen. tevens bieden wij de luxe om in overleg met u een ... op maat in te plannen. bel ons voor de mogelijkheden. (geldt alleen voor transportopleidingen) bel voor meer informatie naar: 010 – 419 41 66 mei 2020 week 18 vrijdag 1 zaterdag 2 zondag 3 week 19 maandag 4 dodenherdenking dinsdag 5 bevrijdingsdag woensdag 6 donderdag 7 vrijdag 8 zaterdag 9 code 95 (actuele verkeersregels) 8.30uur – 11.15 uur code 95 (comm. en soc. vaardigheden) 11.15 uur – 14.00 uur zondag 10 moederdag week 20 maandag 11 rv1 (verkeer) 8.00 uur – 16.00 uur dinsdag 12 rv1 (techniek) 8.00 uur – 16.00 uur woensdag 13 donderdag 14 rv1 (examen) barendrecht vrijdag 15 v2c/v3c (administratie) 8.00 uur – 16.00 uur zaterdag 16 zondag 17 week 21 maandag 18 v2c/v3c (examen) barendrecht ... (basis) 8.00 uur – 16.30 uur dinsdag 19 ... (basis + praktijk) 8.00 uur – 16.30 uur woensdag 20 ... (tank) 9.00 uur – 17.30 uur donderdag 21 hemelvaartsdag vrijdag 22 ... (examen) schelluinen zaterdag 23 zondag 24 week 22 maandag 25 dinsdag 26 woensdag 27 donderdag 28 vrijdag 29 zaterdag 30 zondag 31 1e pinsterdag alle ...sen worden gegeven op ons theoriecentrum bree 45 te rotterdam. ook kunnen wij bij u op locatie een ... verzorgen. tevens bieden wij de luxe om in overleg met u een ... op maat in te plannen. bel ons voor de mogelijkheden. (geldt alleen voor transportopleidingen) bel voor meer informatie naar: 010 – 419 41 66
9.Taxiopleiding
 
de overheid wil een zekere basiskwaliteit van het product ‘taxi’ garanderen voor de consument. hiervoor is een diploma verplicht gesteld. u kunt het chauffeursdiploma taxi halen door te slagen voor twee examens. het diploma toont aan dat u aan de eisen voor basiskwalificatie voldoet. zonder diploma mag u het beroep niet uitoefenen. voor wie? kandidaten in het bezit van een rijbewijs b die willen gaan werken als taxichauffeur. er zijn twee mogelijkheden waaruit men kan kiezen: · beperkte chauffeurskaart (contract vervoer) · volledige chauffeurskaart met een volledige chauffeurskaart heeft u in het taxivervoer geen beperkingen ten aanzien van de werkzaamheden als taxichauffeur. met de aantekening contract mag u slechts een beperkt aantal werkzaamheden doen als taxichauffeur zoals bijvoorbeeld het vervoer van leerlingen of gehandicapten, met dien verstande dat er sprake is van de volgende punten: · vaste routes · vaste tijden · vaste klanten/passagiers · geen financiële handelingen verrichten in de taxi hoe ziet de opleiding eruit? het is raadzaam alvorens de start van de opleiding te registreren bij de kiwa register voor de aanvraag van de taxi-pas. voor registratie bij kiwa register (aanvraagset). link na de registratie krijgt u binnen een aantal dagen een envelop van de kiwa register thuis gestuurd met daarin de nodige aanvraag papieren. u moet ook medisch gekeurd worden bij een arbo arts en u dient een vog (verklaring omtrent het gedrag) aan te vragen bij de gemeente. de opleiding bestaat uit een theoretisch en een praktisch gedeelte. de theorie leert u zelfstandig uit een boek en examentrainingen (7 uur) via internet en de praktijk bestaat uit minimaal 3x 2 uur les. in de theorie worden de volgende onderwerpen behandeld: · administratie en documenten · wet- en regelgeving · ritvoorbereiding en ritprijs · verantwoorde en veilige verkeersdeelname · optreden bij verkeersongevallen, verstoringen en calamiteiten · communicatie · klantgerichtheid en beroepshouding · conflictsituaties en eigen gedrag · handelen bij agressie · klachtenprocedures · topografische kennis van nederland het theorie-examen bestaat uit 40 meerkeuze vragen elk met drie antwoordmogelijkheden waaruit u moet kiezen. u dient er minimaal 32 goed te hebben om geslaagd te zijn. een positieve uitslag is 1 jaar geldig. binnen die tijd moet u ook uw praktijk behalen. een positieve praktijkuitslag is ook een jaar geldig. het praktijkexamen bestaat uit drie opdrachten. de eerste opdracht bestaat uit het rijden naar een locatie, waarbij de kandidaat zich van te voren mag oriënteren. d.m.v. een stratenboek mag men zich oriënteren welke route het snelste of kortste is.tijdens deze rit mag er geen gebruik gemaakt worden van hulpmiddelen, zoals navigatie of stratenboek. er zijn 5 vastgestelde locaties waaruit de examinator gaat kiezen. de tweede opdracht bestaat wederom uit het rijden naar een locatie. dit keer wordt er een willekeurige locatie gekozen om naar toe te rijden. nu mag wel er gebruik gemaakt worden van hulpmiddelen , zoals stratenboek en/of navigatie. de derde opdracht is op aanwijzing van de examinator terugrijden naar de examenlocatie. tussentijds kunnen er theoretische vragen gesteld worden die betrekking hebben op afhandeling van: · storingen · schade · invullen van schadeformulier · hoe te handelen bij ongelukken (paman principe) · etc.. de punten waar verder op gelet wordt zijn: · klantgerichtheid (sociale vaardigheden) · controle en kennis van het voertuig · wet- en regelgeving · rijvaardigheid (vlot, veilig, comfortabel, milieuvriendelijk, brandstof besparend) · kennis en toepassing van de taxi tariefstructuur !!!!! aanbieding !!!!! totaalopleiding chauffeurspas taxi nu €869,50 (incl.btw) deze opleiding bestaat uit: - leerboek - inlogcode voor online examen trainingen - 6 uur praktijklessen (incl auto) - theorie (tvt) examen - praktijk (tvp) examen (incl auto, volledige chauffeurskaart) - administratie... šššššššššššššššššššššššššššš tarieven: theorie pakket prijs incl. examen, leerboek en 7 uur examentraining via internet € 189,00 examen € 100,00 leerboeken incl. 7 uur examentraining € 89,00 praktijk lesprijs (60 minuten) € 70,00 examen (volledige chauffeurskaart tvp) € 329,00 administratie... eenmalig € 10,00 bijkomende ... verklaring goed gedrag (bij gemeente) € 41,35 medische keuring € 85,00 aanvraag chauffeurskaart (kiwa) € 135,52 prijzen inclusief 21% btw let op, bij annulering van de ...: 10 dagen voor aanvang bereken wij 50% van de ...... vanaf 5 dagen voor aanvang van de ... berekenen wij 100% van de ...... wijzigingen: €50,00 administratie... klik hier om prijzen te printen in pdf bestand
10.NIEUWS
 
16-3-2020 corona nieuws beste kandidaten van blad rijopleidingen, wij volgen/hanteren de maatregelen en hygiËnische richtlijnen van het rivm op de voet. het cbr heeft vandaag (15 maart) medegedeeld dat de theorie en praktijkexamens van alle opleidingen tot en met 28-4-2020 worden doorgeschoven. zodra wij nieuwe data krijgen van het cbr zullen de examens opnieuw worden geboekt. alle nascholing code95 opleidingen zullen tot en met 28-4-2020 vervallen en worden opgeschoven rijlessen voor alle categorieën gaan tot en met 28-4-20 ook niet door. theorie vakbekwaamheid c gaat ook niet door tot en met 28-4-2020. wij raden je aan regelmatig op onze site te kijken voor nieuwe berichten. bedankt voor het begrip en medewerking. wij wensen iedereen veel gezondheid toe. het blad team 17-09-2019 het cbr gaat vanaf 1 november 2019 een aanpassing doorvoeren aan het theorie-examen voor de categorie b. wat verandert er aan het examen? het cbr heeft allereerst een wijziging doorgevoerd aan de eind- en toetstermen waardoor de inhoud waarop getoetst wordt verandert. daarnaast heeft het cbr de indeling van het examen aangepast, waardoor het examen straks niet uit twee maar uit drie onderdelen bestaat. het onderdeel ‘gevaarherkenning’ blijft gelijk. en het onderdeel ‘verkeersregels en verkeersinzicht’ wordt opgesplitst naar de onderdelen: · verkeersregels (kennis) · verkeersinzicht (kennisplus) bij het onderdeel ‘verkeersregels’ moet je de feitelijke verkeersregels kunnen benoemen en herkennen. dit wordt door het cbr ook wel ‘kennis’ genoemd. en bij het onderdeel ‘verkeersinzicht’ gaat het om het kunnen tonen van een gevoel voor verkeersinzicht. dit wordt door het cbr ‘kennisplus’ genoemd. elk onderdeel heeft zijn eigen slaagnorm. zie hieronder in de twee tabellen het verschil tussen de manier waarop het examen nu is ingedeeld en de manier waarop het nieuwe examen is ingedeeld: situatie nu op dit moment is het auto theorie-examen op de volgende manier opgebouwd: onderdelen slaagnorm gevaarherkenning (25 vragen) min. 13/25 goed beantwoorden verkeersregels en verkeersinzicht (40 vragen) min. 35/40 goed beantwoorden situatie vanaf 1 november 2019 vanaf 1 november 2019 is het auto theorie-examen op deze manier opgebouwd: onderdelen slaagnorm gevaarherkenning (25 vragen) minimaal 13/25 goed beantwoorden verkeersregels (kennis) (12 vragen) minimaal 10/12 goed beantwoorden verkeersinzicht (kennisplus) (28 vragen) minimaal 25/28 goed beantwoorden 11-12-2018 praktijkexamen auto hoe gaat het praktijkexamen auto? in onderstaande filmpjes zie je hoe het praktijkexamen gaat en waar je op moet letten bij het examen. hieronder kun je alles nog eens nalezen. onder 3. de examenrit vind je een filmpje met 7 tips van de examinator. https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-halen/auto/praktijkexamen-auto/hoe-gaat-het-praktijkexamen-auto.htm#3_de_examenrit-anchor 5-2-2016 ontwikkelingen theorie examen voor b (auto) afgelopen week was er veel mediabelangstelling voor het theorie-examen. dit vanwege niet-ethische rijscholen die hun klanten in één dag klaarstomen voor het theorie-examen. iemand die geslaagd is voor zowel het theorie- als het praktijkexamen, heeft laten zien veilig te kunnen rijden. en dat kan alleen als je de verkeersregels goed kent én toepast, zoals dat ook in de rijprocedure is beschreven. wij vinden die borging in het huidige praktijkexamen voldoende om te toetsen of kandidaten rijvaardig zijn en beschikken over voldoende kennis van de theorie. het vernieuwen van onze theorie-examens en het tegengaan van fraude doet het cbr al continu. zo hebben we sinds vorig jaar een nieuw examensysteem, waarbij je altijd een ander examen krijgt dan je buurman. met dit examensysteem kunnen we kandidaten ook op een andere manier toetsen: denk aan nieuwe vraagtypen en het door ontwikkelen van het onderdeel gevaarherkenning. deze ontwikkelingen nemen we versneld ter hand. ook goed om te weten: het cbr heeft vanaf 2014 al meer dan 1000 nieuwe vragen ontwikkeld, waarmee het totaal op 4000 examenvragen komt. en maandelijks worden er 60 nieuwe vragen extra ontwikkeld. daarnaast husselen we de antwoordvolgorde door elkaar, vernieuwen continu afbeeldingen en verwijderen we ongewenste ezelsbruggetjes, zoals die onlangs in de media kwamen. nu lopen de voorbereidingen om binnenkort een onafhankelijke derde partij de vragenbank te laten checken. verder zijn we mogelijkheden aan het onderzoeken om de modernste technieken in te zetten die het maken van beeldopnamen technisch onmogelijk moet maken. ook zijn onze medewerkers professioneel getraind op het herkennen van fraudeurs en uiteraard doen we altijd aangifte bij de politie bij vermoedens van fraude. binnenkort bij rijschool blad het t-rijbewijs voor informatie mail [email protected] of bel 010-4194166 !!!!de tijd dringt!!!! voor nascholing code95 is vastgesteld dat nog ruim 150.000 chauffeurs 35 uur moeten nascholen. ook zijn er al veel zaterdagen in beslag genomen door de grote bedrijven. hierdoor komen de kleinere bedrijven en eigen rijders achteraan in de rij. wat hebben wij bedacht: 35 uur nascholing code95 binnen 2,5 dag en met meer dan 50% minder verlet/productiviteitsverlies. vraag naar de mogelijkheden: [email protected] of bel 010-4194166 12-6-2014 reële lesprijs voor zzp-rijinstructeur minimaal 42 euro zzp-rijinstructeurs zouden per lesuur minimaal 42 euro (incl. btw) moeten rekenen om een gezonde onderneming te kunnen runnen en zichzelf goed te verzekeren. “je kunt als kleine onderneming wel lagere lesprijzen hanteren dan de bedrijven met werknemers in dienst, maar dan heb je alleen jezelf te pakken.” dat stelt maarten post, voorzitter van stichting zzp nederland. “zzp-ondernemingen kunnen door middel van prijzenslagen nu dan misschien overleven, maar veel van die instructeurs bezuinigen op verzekeringen en zetten geen geld weg voor hun pensioen. dat kan ze duur komen te staan.” (bron verkeerspro) lees verder op http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2014/06/12/reele-lesprijs-voor-zzp-rijinstructeur-minimaal-42-euro/ 21-5-2014 het nieuwe theorie-afnamesysteem itec: hoe werkt het? het huidige klassikale afnamesysteem voor cbr-theorie-examens gaat binnenkort veranderen in het nieuwe itec-systeem. de antwoordkastjes maken plaats voor touchscreens en meteen na het beantwoorden van de laatste vraag wordt al duidelijk of de toets voldoende is gemaakt. het grootste verschil met het huidige systeem is dat in één examenlokaal iedere kandidaat een andere serie vragen voorgeschoteld krijgt. aan het type vragen verandert niets, dus de inhoud blijft hetzelfde. (bron verkeerspro) lees verder op http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2014/05/09/het-nieuwe-theorie-afnamesysteem-itec-hoe-werkt-het/ 6-5-2014 impressie van een veiligheidsdag (28-4-2014) bij een bedrijf. 6-5-2014 wist u dat rijschool blad ook veiligheidsdagen bij bedrijven naar de wensen van de klant organiseert (prijs op aanvraag). rotterdam: 12 april 2014 07-04-2014 ons promotie team 21-02-2014 taxi-opleiding per 1 juni 2014 alleen nog door rijinstructeurs de taxi-opleiding voor het chauffeursdiploma mag per 1 juni 2014 alleen nog maar door wrm-gecertificeerde rijinstructeurs gedaan worden. dit geldt eveneens voor de opleidingen directiechauffeur en hap-chauffeur. ook instructeurs die worden ingehuurd door een taxibedrijf voor een leertraject dienen vanaf die datum wrm-gecertificeerd zijn. als het gaat om begeleiding bij het inwerken van nieuwe chauffeurs door meer ervaren chauffeurs, is dat niet aan de orde. de wrm-verplichting volgt uit een wetswijzing uit 2009. vanaf 1 juni 2014 geldt voor al het theoretische en praktische rijonderricht de plicht voor de instructeur om een wrm-certificaat te hebben. ook als het gaat om rijles aan mensen met een rijbewijs. (bron verkeerspro) lees verder op verkeerspro.nl h. van steel 16-12-2013 bovag garantie fonds niet langer bij rijles via kortingssites leerlingen die hun rijlessen of lespakketten voor stuntprijzen aanschaffen via kortingswebsites, worden voortaan uitgesloten van het bovag garantie fonds (bgf). “er is niks mis met een goede aanbieding ter kennismaking met een rijschool, maar via websites als groupon.nl gaat het vaak niet om redelijke lesprijzen. en het moet niet zo zijn dat iedereen die netjes afdraagt, de dupe wordt van onwaarschijnlijk lage aanbiedingen”, aldus bovag-woordvoerder tom huyskens. de nieuwe maatregel gaat per direct van start. “het is een extra stok achter de deur om de garantieregeling in stand te kunnen houden.” aanbieding volgens huyskens gaat het om de lessen die via derden zijn aangeschaft én waarvoor onwaarschijnlijk lage prijzen gehanteerd worden. “de inkoop via kortingssites wordt een voorwaarde waarop het bestuur van het garantiefonds een aanvraag kan afwijzen. maar elke aanvraag zal nog steeds individueel worden beoordeeld. als het om een redelijke aanbieding gaat, is er dan ook niks aan de hand. maar dat is vaak niet het geval bij zulke websites.” de nieuwe maatregel sluit aan bij de al bestaande regeling van het garantie fonds bij ‘onwaarschijnlijk lage aanbiedingen’. “het gaat niet om een paar lessen die tegen een scherpe prijs worden gegeven om de leerling met de rijschool kennis te laten maken. het gaat om de combinatie van aanschaf via een derde partij en daarbij een lesprijs die voor rijschoolhouders te laag is om van te kunnen leven.” prijs volgens de woordvoerder heeft de invoering van de nieuwe maatregel nog wat voeten in de aarde gehad. “er zijn genoeg leden die bijvoorbeeld goupon actief als platform voor nieuwe leerlingen gebruiken. we kunnen ze niet verbieden om op dergelijke platforms te adverteren, maar we willen de consument wel in laten zien dat rijschoolhouders via die aanbiedingen geen boterham kunnen verdienen.” de schadeloosstellingen en het aanbieden van lessen op andere locaties, kan volgens de woordvoerder niet tot in de oneindigheid doorgaan. “we hebben dit jaar bijvoorbeeld aardig moeten bloeden voor autorijschool papet uit zoetermeer. dat was het schoolvoorbeeld van hoe het fout kan gaan door het stunten met prijzen.” de rijschool adverteerde via groupdeal met rijlespakketten voor extreem lage prijzen. zo bood het bedrijf een pakket van 20 lessen aan voor 499 euro, inclusief examen en een gratis ipad. dertig lessen kostten 799 euro en veertig 999 euro. consument huyskens stelt dat er komend jaar gekeken wordt naar een manier om consumenten op de hoogte te stellen van de nieuwe maatregel. “we willen niet wachten tot het kalf verdronken is. en wellicht komt er op deze manier toch een klein smetje op het groupon-gebruik.” het bgf gaat naast de uitsluiting aan de andere kant ook uitbreiden. “leerlingen van rijscholen in de schuldsanering of onder surceance van betaling, kunnen in het vervolg ook aanspraak maken op hetbovag garantie fonds. er hoeft dus nog geen definitief faillissement te zijn, om al iets voor de consument te kunnen betekenen. omdat schuldsanering en surceance voor ons nu gelijk staan aan faillissement, hoeven we niet meer te wachten op de uitspraak van een rechter.” afbraakprijzen rijscholen die in zee gaan met websites als groupon verkopen hun lespakketten vaak van afbraakprijzen. als de btw en inkoop... bij het cbr zijn betaald, maakt de rijschoolhouder soms al verlies. daarnaast moeten nog verschillende rijlessen in het pakket gratis worden gegeven. het is voor rijscholen die niet aan dergelijke acties meedoen vrijwel onmogelijk om te concurreren. daarnaast verdienen de kortingswebsites duizenden euro’s per rijschoolhouder. daarnaast krijgt de consument een verkeerd beeld van de normale lesprijzen. zo is het voor een rijschoolhouder die 50 euro per uur rekent lastig om aan de consument uit te leggen hoe het kan dat de buurman vrijwel voor niks rijdt. verlies een veelvoorkomende aanbieding is bijvoorbeeld 10 rijlessen, eigen verklaring en een praktijkexamen voor 199 euro. omdat vaak de helft van de omzet naar de kortingswebsite gaat, maken de deelnemende rijscholen verlies. van haar deel van de omzet kan precies de inkoop van het praktijkexamen, ev en btw worden betaald. vervolgens moeten de ... voor diesel, de lesauto, arbeid etcetera gedekt worden. op het moment dat het wegens de afbraakprijzen fout gaat met een rijschool, draait het bovaggarantie fonds er dus niet meer voor op. h. van steel 26-11-2013 kentekencard vanaf 2014 definitief ingevoerd de kentekencard wordt vanaf 1 januari definitief ingevoerd. bij aankoop van nieuwe voertuigen worden er vanaf 2014 dus geen papieren kentekenbewijzen meer uitgegeven. bestaande voertuigen krijgen het nieuwe pasje bij overschrijving op een andere naam of als het oude bewijs tussentijds vervangen moet worden. naar verwachting zullen de kentekenbewijzen op creditcardformaat het papier in 2019 grotendeels vervangen hebben. h. van steel 19-11-2013 strafrecht voor ernstige verkeersovertredingen minister opstelten van veiligheid en justitie wil een aantal ernstige verkeersovertredingen in het strafrecht onderbrengen. op die manier kan het openbaar ministerie (om) rijontzeggingen opleggen en celstraffen eisen tegen hardnekkige ‘verkeershufters’. dat schrijft de bewindsman in een brief aan de tweede kamer. de nieuwe aanpak moet per januari 2015 in werking treden. politie en om gaan overleggen welke zware overtredingen overgeheveld worden naar het strafrecht. recidive regeringspartijen vvd en pvda drongen eerder bij de minister aan op een hardere aanpak van het gedrag van verkeershufters. daarnaast gaf het cda aan de groep overtreders uit de anonimiteit te willen halen. door behandeling via het strafrecht wordt aan beide verzoeken gehoor gegeven, aangezien er zwaarder gestraft kan worden en strafzittingen bij wet in principe openbaar zijn. de minister heeft al aangegeven dat er momenteel gekeken wordt naar de mogelijkheid om waarschuwingsbrieven naar overtreders te sturen. hufterfeit “ik sta voor deze hardere aanpak van de veelplegers en ga dit nu uitvoeren”, zo schrijft de minister in het document aan de kamer. in de praktijk gaat het inhouden dat diegenen die een vastgesteld ernstig ‘hufterfeit’ begaan, geen zogenaamde mulderboete meer krijgen. in plaats daarvan stelt het openbaar ministerie een straf vast. op het moment dat er sprake is van het herhaaldelijk plegen van dit soort feiten, kan het om uiteindelijk een celstraf eisen. met de nieuwe maatregelen wil minister opstelten de verkeersveiligheid in nederland verbeteren. eerder bleek al dat hardnekkige verkeershufters moeilijk aan te pakken zijn. zo werd duidelijk dat het aanbieden van ...sen aan automobilisten die wegens zeer gevaarlijk rijgedrag staande zijn gehouden, weinig effectief is. tussenrapport het tussenrapport recidivemeting lema en emg 2009 van het wetenschappelijk onderzoek- en documentatiecentrum liet bijvoorbeeld zien dat een kwart van de bijgeschoolde bestuurders binnen twee jaar opnieuw de fout in gaat. dit percentage is gelijk aan het aantal overtredingen van een vergelijkingsgroep die nooit een ... volgde, omdat deze toentertijd nog niet bestond. het huidige nederlandse boetesysteem is in 1992 ingevoerd. met de wet mulder worden ‘kleine’ verkeersvergrijpen niet strafrechtelijk behandeld. bij betaling van de boete is de overtreding dus afgehandeld en kan de automobilist weer met een schone lei aan het verkeer deelnemen. ministeropstelten laat in zijn brief weten dat de invoering van de nieuwe aanpak door het aanpassen van bestaande wet- en regelgeving lang op zich zou laten wachten. ernstige verkeersovertredingen in het strafrecht onderbrengen, neemt volgens hem minder tijd in beslag. asociaal naast overschrijding van de maximumsnelheid zijn onnodig links rijden, bumperkleven, verkeerd voorsorteren, geen richting aangeven en door rood rijden veelvoorkomende voorbeelden van asociaal gedrag bij automobilisten. welke overtredingen mogelijk in het strafrecht worden opgenomen, is vooralsnog onbekend. h. van steel 12-11-2013 prijs cbr-examens gaat omhoog door forse daling vraag het cbr gaat de tarieven volgend jaar met gemiddeld 3,3 procent verhogen. dat komt vooral omdat er een forse daling is van de vraag naar cbr-praktijkexamens. de organisatie verwacht maar liefst 8 procent minder praktijkexamens dan dit jaar. minister schultz van haegen (infrastructuur en milieu) heeft met de voorstellen van het cbr de tarieven te verhogen ingestemd, zo meldt het cbr. na de daling van de tarieven in 2013 is bij de bepaling van de tarieven over 2014 rekening gehouden met een daling van het aanbod. “door demografische ontwikkelingen, de aanhoudende recessie en de gevolgen van nieuwe regelgeving neemt de vraag naar diensten van het cbr af”, meldt het cbr. “de organisatie past zich daar zoveel mogelijk op aan, maar dat kan niet volledig.” tarieven de tarieven voor de klassikale theorie-examens blijven gelijk. bij de praktijk verwacht het cbr voor komend jaar zo’n 50.000 praktijkexamens minder dan in 2013, een daling van maar liefst 8 procent. “dit heeft gevolgen voor de kostprijs per examen. en dat is de reden waarom de tarieven voor de praktijkexamens met gemiddeld 3,4 procent stijgen”, aldus het cbr. ook de rijschoolbranche zal dus naar verwachting 8 procent minder kandidaten opleiden. de divisie rijgeschiktheid verwacht voor volgend jaar een behoorlijke teruggang in het aantal aanvragen voor een verklaring van geschiktheid, met name door de verhoging van de keuringsleeftijd van 70 naar 75 jaar. “aangezien het cbr zoveel mogelijk ...dekkend moet werken, gaat het tarief voor de eigen verklaring van 23,80 euro naar 25,80 euro”, meldt cbr. cbr om de stijgende ... door het groeiend aantal bezwaar- en beroepszaken op te vangen, gaan de tarieven van de unit vorderingen met gemiddeld 4 procent omhoog. cbr: “ccv heeft nog steeds last van de recessie, al valt de volumedaling voor 2014 relatief mee: min 4 procent. de tariefsstijgingvoor ccv-producten kan daarom beperkt blijven tot 1 procent.” h. van steel 5-11-2013 twee jaar 2todrive; bijna 45.000 jongeren halen vervroegd het rijbewijs bijna 45.000 jongeren hebben in twee jaar tijd vervroegd hun rijbewijs gehaald via het programma 2todrive. sinds 1 november 2011 mogen jongeren vanaf hun 17e verjaardag het praktijkexamen voor hun rijbewijs b afleggen. als ze slagen mogen ze tot hun 18e onder begeleiding van een coach rijervaring opdoen. het ministerie van infrastructuur en milieu heeft teamalert gevraagd 2todrive uit te voeren, om het aantal jonge verkeersslachtoffers terug te dringen. minister schultz van haegen (infrastructuur en milieu): “ik wil teamalert feliciteren met twee jaar 2todrive. en vooral de 45.000 jongeren die inmiddels op die manier hun rijbewijs hebben gehaald. de resultaten tot nu toe laten zien dat het rijden onder begeleiding een positief effect heeft. het zorgt ervoor dat jongeren over een goede dosis ervaring beschikken zodra ze helemaal zelf gaan rijden. ik hoop dan ook dat nog meer jongeren hun rijcarrière beginnen met 2todrive.” in 2013 is het aantal 17-jarigen dat is geslaagd voor het rijbewijs verviervoudigd ten opzichte van een jaar eerder; in oktober 2012 telde het centraal bureau rijvaardigheidsbewijzen (cbr) ruim 11.000 2todrivers. op 1 november 2013 zijn dat er bijna 45.000. opvallend is dat jongeren die het rijbewijs behalen via 2todrive sneller slagen dan hun medekandidaten van 18 jaar en ouder. de (huidige) slagingspercentages zijn in grafiek 1 in de bijlage weergegeven. begeleiderpassen per provincie de meeste 2todrive leerlingen zijn afkomstig uit de provincies noord-brabant en zuid- holland. zij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor zo’n 35% van de aanvragen voor een begeleiderspas in 2013. deze percentages per provincie worden weergegeven in tabel 1 in de bijlage. coaches de jongeren hebben gemiddeld twee coaches waarmee zij maximaal een jaar onder begeleiding rijden, zodra ze geslaagd zijn. zij mogen er maximaal vijf op de begeleiderspashebben staan. volgens de laatste cijfers zijn er 100.503 coaches in nederland bij de rdw geregistreerd. de gemiddelde leeftijd van een begeleider is op dit moment 51 jaar. twee jaar 2todrive ter gelegenheid van het tweejarig bestaan van 2todrive is een video opgenomen waarin de ervaringen van deelnemers centraal staan. de video is te bekijken op www.2todrive.nl. 2todrive is het begeleid rijden experiment van het ministerie van infrastructuur en milieu. door 2todrive kunnen jongeren al vanaf 17 jaar het praktijkexamen voor hun autorijbewijs afleggen. wanneer ze slagen mogen ze tot hun 18e onder begeleiding van een coach rijervaring opdoen. in duitsland heeft het rijden onder begeleiding van een coach ervoor gezorgd dat jongeren 22% minder ongevallen en 20% minder overtredingen veroorzaken. h. van steel 30-10-2013 code 95 check in rtl transportwereld rtl transportwereld is een informatief televisieprogramma over transport en logistiek. komend weekend gaat de uitzending onder andere over het belang van tijdige nascholing in het kader van code 95. de opnames werden gemaakt bij hoyer in de botlek/rotterdam, met medewerking van vtl. centraal hierbij staat code 95 check. duidelijk wordt hoe hoyer op een perfecte wijze gebruik maakt van code 95 check met behulp van informatie die beschikbaar is gesteld door chauffeurs. kijk ook op zondag 3 november 2013 of naar de herhaling op zaterdag 9 november 2013. (tijdstip: rond de klok van 17.00 uur, rtl7) h. van steel 29-10-2013 theorie examen gaat veranderen. het cbr gaat de dienstverlening aan klanten verbeteren. de klassikale theorie-examens met grootbeeldschermen en de schriftelijke examen voor het beroepsvervoer maken vanaf medio 2014 plaats voor individuele theorie-examens achter de pc. de kandidaat kan tijdens het examen dan grotendeels zijn eigen tempo bepalen en krijgt direct na afloop de uitslag. het nieuwe proces biedt meer mogelijkheden voor toekomstige vernieuwingen in het theorie-examen en ook voor fraudepreventie. de inhoud van de theorie-examens verandert voorlopig niet. voor de invoering van het nieuwe afnamesysteem moeten de theorie-examencentra ingrijpend worden verbouwd. het cbr kiest voor een efficiënte en verantwoorde investering en heeft daarom het voornemen om het aantal theorie-examencentra terug te brengen van dertig naar twintig. de centra die gaan sluiten, zijn nu slechts een tot twee dagen in de week open. ondanks de vermindering van het aantal centra blijft de landelijke dekking goed. elk theorie-examencentrum is net als nu binnen het uur te bereiken. hieronder vindt u een overzicht van de locaties. welke theorie-examencentra blijven? alkmaar, amsterdam, arnhem, barendrecht, breda, eindhoven, enschede, goes, groningen, haarlem, hoogeveen, leeuwarden, leusden, maastricht, rijswijk, utrecht, venlo en zwolle. welke nieuwe theorielocaties komen er? deventer en gorinchem. welke theorielocaties gaan sluiten? apeldoorn, assen, bergen op zoom, berkel-enschot, den bosch, heerlen, horn, leiden, nijmegen en terneuzen. h. van steel 23-10-2013 wist u dat?? het avb examenterrein voor de motor voertuig beheersing rotterdam zuid verplaatst is van de stadionweg naar de charles binghamweg? h. bonder
 Volgende 10 » 
  

 

Copyright © 2018 Blad Rijopleidingen