010 419 4166

school

 

« Vorige 10 
11.NIEUWS
 
5-2-2016 ontwikkelingen theorie examen voor b (auto) afgelopen week was er veel mediabelangstelling voor het theorie-examen. dit vanwege niet-ethische rijscholen die hun klanten in één dag klaarstomen voor het theorie-examen. iemand die geslaagd is voor zowel het theorie- als het praktijkexamen, heeft laten zien veilig te kunnen rijden. en dat kan alleen als je de verkeersregels goed kent én toepast, zoals dat ook in de rijprocedure is beschreven. wij vinden die borging in het huidige praktijkexamen voldoende om te toetsen of kandidaten rijvaardig zijn en beschikken over voldoende kennis van de theorie. het vernieuwen van onze theorie-examens en het tegengaan van fraude doet het cbr al continu. zo hebben we sinds vorig jaar een nieuw examensysteem, waarbij je altijd een ander examen krijgt dan je buurman. met dit examensysteem kunnen we kandidaten ook op een andere manier toetsen: denk aan nieuwe vraagtypen en het door ontwikkelen van het onderdeel gevaarherkenning. deze ontwikkelingen nemen we versneld ter hand. ook goed om te weten: het cbr heeft vanaf 2014 al meer dan 1000 nieuwe vragen ontwikkeld, waarmee het totaal op 4000 examenvragen komt. en maandelijks worden er 60 nieuwe vragen extra ontwikkeld. daarnaast husselen we de antwoordvolgorde door elkaar, vernieuwen continu afbeeldingen en verwijderen we ongewenste ezelsbruggetjes, zoals die onlangs in de media kwamen. nu lopen de voorbereidingen om binnenkort een onafhankelijke derde partij de vragenbank te laten checken. verder zijn we mogelijkheden aan het onderzoeken om de modernste technieken in te zetten die het maken van beeldopnamen technisch onmogelijk moet maken. ook zijn onze medewerkers professioneel getraind op het herkennen van fraudeurs en uiteraard doen we altijd aangifte bij de politie bij vermoedens van fraude. binnenkort bij rijschool blad het t-rijbewijs voor informatie mail [email protected]schoolblad of bel 010-4194166 !!!!de tijd dringt!!!! voor nascholing code95 is vastgesteld dat nog ruim 150.000 chauffeurs 35 uur moeten nascholen. ook zijn er al veel zaterdagen in beslag genomen door de grote bedrijven. hierdoor komen de kleinere bedrijven en eigen rijders achteraan in de rij. wat hebben wij bedacht: 35 uur nascholing code95 binnen 2,5 dag en met meer dan 50% minder verlet/productiviteitsverlies. vraag naar de mogelijkheden: [email protected]schoolblad.nl of bel 010-4194166 12-6-2014 reële lesprijs voor zzp-rijinstructeur minimaal 42 euro zzp-rijinstructeurs zouden per lesuur minimaal 42 euro (incl. btw) moeten rekenen om een gezonde onderneming te kunnen runnen en zichzelf goed te verzekeren. “je kunt als kleine onderneming wel lagere lesprijzen hanteren dan de bedrijven met werknemers in dienst, maar dan heb je alleen jezelf te pakken.” dat stelt maarten post, voorzitter van stichting zzp nederland. “zzp-ondernemingen kunnen door middel van prijzenslagen nu dan misschien overleven, maar veel van die instructeurs bezuinigen op verzekeringen en zetten geen geld weg voor hun pensioen. dat kan ze duur komen te staan.” (bron verkeerspro) lees verder op http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2014/06/12/reele-lesprijs-voor-zzp-rijinstructeur-minimaal-42-euro/ 21-5-2014 het nieuwe theorie-afnamesysteem itec: hoe werkt het? het huidige klassikale afnamesysteem voor cbr-theorie-examens gaat binnenkort veranderen in het nieuwe itec-systeem. de antwoordkastjes maken plaats voor touchscreens en meteen na het beantwoorden van de laatste vraag wordt al duidelijk of de toets voldoende is gemaakt. het grootste verschil met het huidige systeem is dat in één examenlokaal iedere kandidaat een andere serie vragen voorgeschoteld krijgt. aan het type vragen verandert niets, dus de inhoud blijft hetzelfde. (bron verkeerspro) lees verder op http://www.verkeerspro.nl/rijschool/2014/05/09/het-nieuwe-theorie-afnamesysteem-itec-hoe-werkt-het/ 6-5-2014 impressie van een veiligheidsdag (28-4-2014) bij een bedrijf. 6-5-2014 wist u dat rijschool blad ook veiligheidsdagen bij bedrijven naar de wensen van de klant organiseert (prijs op aanvraag). rotterdam: 12 april 2014 07-04-2014 ons promotie team 21-02-2014 taxi-opleiding per 1 juni 2014 alleen nog door rijinstructeurs de taxi-opleiding voor het chauffeursdiploma mag per 1 juni 2014 alleen nog maar door wrm-gecertificeerde rijinstructeurs gedaan worden. dit geldt eveneens voor de opleidingen directiechauffeur en hap-chauffeur. ook instructeurs die worden ingehuurd door een taxibedrijf voor een leertraject dienen vanaf die datum wrm-gecertificeerd zijn. als het gaat om begeleiding bij het inwerken van nieuwe chauffeurs door meer ervaren chauffeurs, is dat niet aan de orde. de wrm-verplichting volgt uit een wetswijzing uit 2009. vanaf 1 juni 2014 geldt voor al het theoretische en praktische rijonderricht de plicht voor de instructeur om een wrm-certificaat te hebben. ook als het gaat om rijles aan mensen met een rijbewijs. (bron verkeerspro) lees verder op verkeerspro.nl h. van steel 16-12-2013 bovag garantie fonds niet langer bij rijles via kortingssites leerlingen die hun rijlessen of lespakketten voor stuntprijzen aanschaffen via kortingswebsites, worden voortaan uitgesloten van het bovag garantie fonds (bgf). “er is niks mis met een goede aanbieding ter kennismaking met een rijschool, maar via websites als groupon.nl gaat het vaak niet om redelijke lesprijzen. en het moet niet zo zijn dat iedereen die netjes afdraagt, de dupe wordt van onwaarschijnlijk lage aanbiedingen”, aldus bovag-woordvoerder tom huyskens. de nieuwe maatregel gaat per direct van start. “het is een extra stok achter de deur om de garantieregeling in stand te kunnen houden.” aanbieding volgens huyskens gaat het om de lessen die via derden zijn aangeschaft én waarvoor onwaarschijnlijk lage prijzen gehanteerd worden. “de inkoop via kortingssites wordt een voorwaarde waarop het bestuur van het garantiefonds een aanvraag kan afwijzen. maar elke aanvraag zal nog steeds individueel worden beoordeeld. als het om een redelijke aanbieding gaat, is er dan ook niks aan de hand. maar dat is vaak niet het geval bij zulke websites.” de nieuwe maatregel sluit aan bij de al bestaande regeling van het garantie fonds bij ‘onwaarschijnlijk lage aanbiedingen’. “het gaat niet om een paar lessen die tegen een scherpe prijs worden gegeven om de leerling met de rijschool kennis te laten maken. het gaat om de combinatie van aanschaf via een derde partij en daarbij een lesprijs die voor rijschoolhouders te laag is om van te kunnen leven.” prijs volgens de woordvoerder heeft de invoering van de nieuwe maatregel nog wat voeten in de aarde gehad. “er zijn genoeg leden die bijvoorbeeld goupon actief als platform voor nieuwe leerlingen gebruiken. we kunnen ze niet verbieden om op dergelijke platforms te adverteren, maar we willen de consument wel in laten zien dat rijschoolhouders via die aanbiedingen geen boterham kunnen verdienen.” de schadeloosstellingen en het aanbieden van lessen op andere locaties, kan volgens de woordvoerder niet tot in de oneindigheid doorgaan. “we hebben dit jaar bijvoorbeeld aardig moeten bloeden voor autorijschool papet uit zoetermeer. dat was het schoolvoorbeeld van hoe het fout kan gaan door het stunten met prijzen.” de rijschool adverteerde via groupdeal met rijlespakketten voor extreem lage prijzen. zo bood het bedrijf een pakket van 20 lessen aan voor 499 euro, inclusief examen en een gratis ipad. dertig lessen kostten 799 euro en veertig 999 euro. consument huyskens stelt dat er komend jaar gekeken wordt naar een manier om consumenten op de hoogte te stellen van de nieuwe maatregel. “we willen niet wachten tot het kalf verdronken is. en wellicht komt er op deze manier toch een klein smetje op het groupon-gebruik.” het bgf gaat naast de uitsluiting aan de andere kant ook uitbreiden. “leerlingen van rijscholen in de schuldsanering of onder surceance van betaling, kunnen in het vervolg ook aanspraak maken op hetbovag garantie fonds. er hoeft dus nog geen definitief faillissement te zijn, om al iets voor de consument te kunnen betekenen. omdat schuldsanering en surceance voor ons nu gelijk staan aan faillissement, hoeven we niet meer te wachten op de uitspraak van een rechter.” afbraakprijzen rijscholen die in zee gaan met websites als groupon verkopen hun lespakketten vaak van afbraakprijzen. als de btw en inkoopkosten bij het cbr zijn betaald, maakt de rijschoolhouder soms al verlies. daarnaast moeten nog verschillende rijlessen in het pakket gratis worden gegeven. het is voor rijscholen die niet aan dergelijke acties meedoen vrijwel onmogelijk om te concurreren. daarnaast verdienen de kortingswebsites duizenden euro’s per rijschoolhouder. daarnaast krijgt de consument een verkeerd beeld van de normale lesprijzen. zo is het voor een rijschoolhouder die 50 euro per uur rekent lastig om aan de consument uit te leggen hoe het kan dat de buurman vrijwel voor niks rijdt. verlies een veelvoorkomende aanbieding is bijvoorbeeld 10 rijlessen, eigen verklaring en een praktijkexamen voor 199 euro. omdat vaak de helft van de omzet naar de kortingswebsite gaat, maken de deelnemende rijscholen verlies. van haar deel van de omzet kan precies de inkoop van het praktijkexamen, ev en btw worden betaald. vervolgens moeten de kosten voor diesel, de lesauto, arbeid etcetera gedekt worden. op het moment dat het wegens de afbraakprijzen fout gaat met een rijschool, draait het bovaggarantie fonds er dus niet meer voor op. h. van steel 26-11-2013 kentekencard vanaf 2014 definitief ingevoerd de kentekencard wordt vanaf 1 januari definitief ingevoerd. bij aankoop van nieuwe voertuigen worden er vanaf 2014 dus geen papieren kentekenbewijzen meer uitgegeven. bestaande voertuigen krijgen het nieuwe pasje bij overschrijving op een andere naam of als het oude bewijs tussentijds vervangen moet worden. naar verwachting zullen de kentekenbewijzen op creditcardformaat het papier in 2019 grotendeels vervangen hebben. h. van steel 19-11-2013 strafrecht voor ernstige verkeersovertredingen minister opstelten van veiligheid en justitie wil een aantal ernstige verkeersovertredingen in het strafrecht onderbrengen. op die manier kan het openbaar ministerie (om) rijontzeggingen opleggen en celstraffen eisen tegen hardnekkige ‘verkeershufters’. dat schrijft de bewindsman in een brief aan de tweede kamer. de nieuwe aanpak moet per januari 2015 in werking treden. politie en om gaan overleggen welke zware overtredingen overgeheveld worden naar het strafrecht. recidive regeringspartijen vvd en pvda drongen eerder bij de minister aan op een hardere aanpak van het gedrag van verkeershufters. daarnaast gaf het cda aan de groep overtreders uit de anonimiteit te willen halen. door behandeling via het strafrecht wordt aan beide verzoeken gehoor gegeven, aangezien er zwaarder gestraft kan worden en strafzittingen bij wet in principe openbaar zijn. de minister heeft al aangegeven dat er momenteel gekeken wordt naar de mogelijkheid om waarschuwingsbrieven naar overtreders te sturen. hufterfeit “ik sta voor deze hardere aanpak van de veelplegers en ga dit nu uitvoeren”, zo schrijft de minister in het document aan de kamer. in de praktijk gaat het inhouden dat diegenen die een vastgesteld ernstig ‘hufterfeit’ begaan, geen zogenaamde mulderboete meer krijgen. in plaats daarvan stelt het openbaar ministerie een straf vast. op het moment dat er sprake is van het herhaaldelijk plegen van dit soort feiten, kan het om uiteindelijk een celstraf eisen. met de nieuwe maatregelen wil minister opstelten de verkeersveiligheid in nederland verbeteren. eerder bleek al dat hardnekkige verkeershufters moeilijk aan te pakken zijn. zo werd duidelijk dat het aanbieden van cursussen aan automobilisten die wegens zeer gevaarlijk rijgedrag staande zijn gehouden, weinig effectief is. tussenrapport het tussenrapport recidivemeting lema en emg 2009 van het wetenschappelijk onderzoek- en documentatiecentrum liet bijvoorbeeld zien dat een kwart van de bijgeschoolde bestuurders binnen twee jaar opnieuw de fout in gaat. dit percentage is gelijk aan het aantal overtredingen van een vergelijkingsgroep die nooit een cursus volgde, omdat deze toentertijd nog niet bestond. het huidige nederlandse boetesysteem is in 1992 ingevoerd. met de wet mulder worden ‘kleine’ verkeersvergrijpen niet strafrechtelijk behandeld. bij betaling van de boete is de overtreding dus afgehandeld en kan de automobilist weer met een schone lei aan het verkeer deelnemen. ministeropstelten laat in zijn brief weten dat de invoering van de nieuwe aanpak door het aanpassen van bestaande wet- en regelgeving lang op zich zou laten wachten. ernstige verkeersovertredingen in het strafrecht onderbrengen, neemt volgens hem minder tijd in beslag. asociaal naast overschrijding van de maximumsnelheid zijn onnodig links rijden, bumperkleven, verkeerd voorsorteren, geen richting aangeven en door rood rijden veelvoorkomende voorbeelden van asociaal gedrag bij automobilisten. welke overtredingen mogelijk in het strafrecht worden opgenomen, is vooralsnog onbekend. h. van steel 12-11-2013 prijs cbr-examens gaat omhoog door forse daling vraag het cbr gaat de tarieven volgend jaar met gemiddeld 3,3 procent verhogen. dat komt vooral omdat er een forse daling is van de vraag naar cbr-praktijkexamens. de organisatie verwacht maar liefst 8 procent minder praktijkexamens dan dit jaar. minister schultz van haegen (infrastructuur en milieu) heeft met de voorstellen van het cbr de tarieven te verhogen ingestemd, zo meldt het cbr. na de daling van de tarieven in 2013 is bij de bepaling van de tarieven over 2014 rekening gehouden met een daling van het aanbod. “door demografische ontwikkelingen, de aanhoudende recessie en de gevolgen van nieuwe regelgeving neemt de vraag naar diensten van het cbr af”, meldt het cbr. “de organisatie past zich daar zoveel mogelijk op aan, maar dat kan niet volledig.” tarieven de tarieven voor de klassikale theorie-examens blijven gelijk. bij de praktijk verwacht het cbr voor komend jaar zo’n 50.000 praktijkexamens minder dan in 2013, een daling van maar liefst 8 procent. “dit heeft gevolgen voor de kostprijs per examen. en dat is de reden waarom de tarieven voor de praktijkexamens met gemiddeld 3,4 procent stijgen”, aldus het cbr. ook de rijschoolbranche zal dus naar verwachting 8 procent minder kandidaten opleiden. de divisie rijgeschiktheid verwacht voor volgend jaar een behoorlijke teruggang in het aantal aanvragen voor een verklaring van geschiktheid, met name door de verhoging van de keuringsleeftijd van 70 naar 75 jaar. “aangezien het cbr zoveel mogelijk kostendekkend moet werken, gaat het tarief voor de eigen verklaring van 23,80 euro naar 25,80 euro”, meldt cbr. cbr om de stijgende kosten door het groeiend aantal bezwaar- en beroepszaken op te vangen, gaan de tarieven van de unit vorderingen met gemiddeld 4 procent omhoog. cbr: “ccv heeft nog steeds last van de recessie, al valt de volumedaling voor 2014 relatief mee: min 4 procent. de tariefsstijgingvoor ccv-producten kan daarom beperkt blijven tot 1 procent.” h. van steel 5-11-2013 twee jaar 2todrive; bijna 45.000 jongeren halen vervroegd het rijbewijs bijna 45.000 jongeren hebben in twee jaar tijd vervroegd hun rijbewijs gehaald via het programma 2todrive. sinds 1 november 2011 mogen jongeren vanaf hun 17e verjaardag het praktijkexamen voor hun rijbewijs b afleggen. als ze slagen mogen ze tot hun 18e onder begeleiding van een coach rijervaring opdoen. het ministerie van infrastructuur en milieu heeft teamalert gevraagd 2todrive uit te voeren, om het aantal jonge verkeersslachtoffers terug te dringen. minister schultz van haegen (infrastructuur en milieu): “ik wil teamalert feliciteren met twee jaar 2todrive. en vooral de 45.000 jongeren die inmiddels op die manier hun rijbewijs hebben gehaald. de resultaten tot nu toe laten zien dat het rijden onder begeleiding een positief effect heeft. het zorgt ervoor dat jongeren over een goede dosis ervaring beschikken zodra ze helemaal zelf gaan rijden. ik hoop dan ook dat nog meer jongeren hun rijcarrière beginnen met 2todrive.” in 2013 is het aantal 17-jarigen dat is geslaagd voor het rijbewijs verviervoudigd ten opzichte van een jaar eerder; in oktober 2012 telde het centraal bureau rijvaardigheidsbewijzen (cbr) ruim 11.000 2todrivers. op 1 november 2013 zijn dat er bijna 45.000. opvallend is dat jongeren die het rijbewijs behalen via 2todrive sneller slagen dan hun medekandidaten van 18 jaar en ouder. de (huidige) slagingspercentages zijn in grafiek 1 in de bijlage weergegeven. begeleiderpassen per provincie de meeste 2todrive leerlingen zijn afkomstig uit de provincies noord-brabant en zuid- holland. zij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor zo’n 35% van de aanvragen voor een begeleiderspas in 2013. deze percentages per provincie worden weergegeven in tabel 1 in de bijlage. coaches de jongeren hebben gemiddeld twee coaches waarmee zij maximaal een jaar onder begeleiding rijden, zodra ze geslaagd zijn. zij mogen er maximaal vijf op de begeleiderspashebben staan. volgens de laatste cijfers zijn er 100.503 coaches in nederland bij de rdw geregistreerd. de gemiddelde leeftijd van een begeleider is op dit moment 51 jaar. twee jaar 2todrive ter gelegenheid van het tweejarig bestaan van 2todrive is een video opgenomen waarin de ervaringen van deelnemers centraal staan. de video is te bekijken op www.2todrive.nl. 2todrive is het begeleid rijden experiment van het ministerie van infrastructuur en milieu. door 2todrive kunnen jongeren al vanaf 17 jaar het praktijkexamen voor hun autorijbewijs afleggen. wanneer ze slagen mogen ze tot hun 18e onder begeleiding van een coach rijervaring opdoen. in duitsland heeft het rijden onder begeleiding van een coach ervoor gezorgd dat jongeren 22% minder ongevallen en 20% minder overtredingen veroorzaken. h. van steel 30-10-2013 code 95 check in rtl transportwereld rtl transportwereld is een informatief televisieprogramma over transport en logistiek. komend weekend gaat de uitzending onder andere over het belang van tijdige nascholing in het kader van code 95. de opnames werden gemaakt bij hoyer in de botlek/rotterdam, met medewerking van vtl. centraal hierbij staat code 95 check. duidelijk wordt hoe hoyer op een perfecte wijze gebruik maakt van code 95 check met behulp van informatie die beschikbaar is gesteld door chauffeurs. kijk ook op zondag 3 november 2013 of naar de herhaling op zaterdag 9 november 2013. (tijdstip: rond de klok van 17.00 uur, rtl7) h. van steel 29-10-2013 theorie examen gaat veranderen. het cbr gaat de dienstverlening aan klanten verbeteren. de klassikale theorie-examens met grootbeeldschermen en de schriftelijke examen voor het beroepsvervoer maken vanaf medio 2014 plaats voor individuele theorie-examens achter de pc. de kandidaat kan tijdens het examen dan grotendeels zijn eigen tempo bepalen en krijgt direct na afloop de uitslag. het nieuwe proces biedt meer mogelijkheden voor toekomstige vernieuwingen in het theorie-examen en ook voor fraudepreventie. de inhoud van de theorie-examens verandert voorlopig niet. voor de invoering van het nieuwe afnamesysteem moeten de theorie-examencentra ingrijpend worden verbouwd. het cbr kiest voor een efficiënte en verantwoorde investering en heeft daarom het voornemen om het aantal theorie-examencentra terug te brengen van dertig naar twintig. de centra die gaan sluiten, zijn nu slechts een tot twee dagen in de week open. ondanks de vermindering van het aantal centra blijft de landelijke dekking goed. elk theorie-examencentrum is net als nu binnen het uur te bereiken. hieronder vindt u een overzicht van de locaties. welke theorie-examencentra blijven? alkmaar, amsterdam, arnhem, barendrecht, breda, eindhoven, enschede, goes, groningen, haarlem, hoogeveen, leeuwarden, leusden, maastricht, rijswijk, utrecht, venlo en zwolle. welke nieuwe theorielocaties komen er? deventer en gorinchem. welke theorielocaties gaan sluiten? apeldoorn, assen, bergen op zoom, berkel-enschot, den bosch, heerlen, horn, leiden, nijmegen en terneuzen. h. van steel 23-10-2013 wist u dat?? het avb examenterrein voor de motor voertuig beheersing rotterdam zuid verplaatst is van de stadionweg naar de charles binghamweg? h. bonder
12.Site map www.rijschoolblad.nl
 
13.ACTIES
 
taxi !!!!! aanbieding !!!!! totaalopleiding chauffeurspas taxi nu €849,50 (incl.btw) deze opleiding bestaat uit: - leerboek - inlogcode voor online examen trainingen - 6 uur praktijk lessen (incl auto) - theorie (tvt) examen - praktijk (tvp) examen (volledige pas) - administratie kosten šššššššššššššššššššššššššššš auto (b) zomersale 10 lessen = zomersale 10 lessen en praktijkexamen = zomersale € 390,00 (aanbieding geldig tot en met 21 september 2018, geld niet voor automaat) € 625,00 (aanbieding geldig tot en met 21 september 2018, geld niet voor automaat) šššššššššššššššššššššššššššš motor (a) twijfel je nog of motorrijden iets voor jouw is? boek nu eenmalig 3 proeflessen voor slechts €100,= šššššššššššššššššššššššššššš auto (b) / motor (a) voordeel voor leerlingen die bij ons auto- of motorrijles volgen!!!!!!!! samen werken we er aan dat jij op een goede en leuke manier je rijbewijs haalt. je hebt gekozen voor onze rijschool omdat je wilt gaan voor kwaliteit, maar ook het “via via” verhaal speelt hierin vaak een belangrijke rol. familie en vrienden vertellen hun ervaring en zo rolt het balletje door. deze mond tot mond reclame is van grote waarde en daarom vinden wij als rijschool blad dat er zeker iets tegenover mag staan op het moment dat er een nieuwe leerling aangebracht wordt. als de persoon die jij aanbrengt besluit om bij ons een rij-opleiding te volgen, dan bieden wij een cadeau aan. je kan kiezen uit het volgende: 1. jij krijgt een gratis rijles 2. de nieuwe leerling krijgt een gratis rijles 3. een tegoedbon voor een gratis motorrijles als extra cadeau kunnen wij je een korting van 20% op je auto/motor verzekering geven (is ook geldig voor andere gezinsleden). deze is mogelijk in combinatie met bovenstaande. šššššššššššššššššššššššššššš heeft u eventuele klachten over een opleiding of andere klachten dan kunt u hier een klachtenformulier downloaden.
14.Privacyverklaring
 
privacy statement hieronder vind je de disclaimer, het privacy statement en het cookiebeleid van vof blad rijopleidingen, hierna genoemd ‘blad‘. deze informatie is van toepassing op de website www.rij...blad.nl en andere websites in het beheer van blad. door deze website(s) te bezoeken, te lezen of te gebruiken, erken je dat je deze voorwaarden hebt gelezen en begrepen, dat je daaraan bent gebonden en dat je voldoet aan alle van toepassing zijnde wetten en regels. gebruik de website(s) niet als je het niet eens bent met deze voorwaarden. disclaimer en auteursrecht alle teksten en afbeeldingen op de website(s) zijn intellectueel eigendom van blad. ze mogen niet gebruikt worden, op welke manier dan ook, zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s). teksten, afbeeldingen en andere informatie die op onze website(s) zijn gepubliceerd, zijn met de grootste zorg geproduceerd. onvolkomenheden of incorrectheden zijn echter nooit uit te sluiten. blad is niet aansprakelijk voor eventuele foutieve informatie. er kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend aan de op onze website aangeboden informatie. privacy statement (online) privacy is van groot belang en daartoe heeft blad een privacy statement opgesteld. blad behoudt zich het recht voor dit statement te allen tijde te wijzigen. daarom raden wij je aan bij een bezoek aan onze website(s) het statement door te nemen. het statement bevat informatie over de doelstellingen die wij nastreven bij het vastleggen van persoonlijke gegevens die zijn verzameld op de site, en hoe je jouw rechten kunt uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens. 1- verzamelen van persoonlijke gegevens het is aan jou om ons al dan niet direct je persoonlijke informatie te verstrekken. bijvoorbeeld om met je te communiceren, een aanvraag te verwerken, je informatie of diensten te verstrekken of om je zaken te doen als klant, leverancier of zakenpartner. wij verzamelen en verwerken persoonlijke gegevens van cliënten en websitebezoekers om je te informeren over blad en haar activiteiten. hierdoor kunnen wij informatie, documentatie, diensten en ander producten ontwikkelen en beschikbaar stellen die voor jou relevant kunnen zijn, en onze websitestatistieken ontwikkelen en bijwerken. de verzamelde informatie omvat ip-adressen, browsertype en -taal, internet service provider (isp), verwijzings- en exitpagina’s, besturingssysteem en andere gegevens. wij verzamelen ook informatie over jouw interactie met onze sociale netwerkpagina’s (van derden). voor bijzonderheden over de vereiste technische of andere informatieverzameling en -verwerking van persoonlijke gegevens en welke technologieën wij daarvoor gebruiken, zie hierna ‘cookiebeleid’. 2 - gebruik van persoonlijke gegevens persoonlijke gegevens die je verstrekt, kunnen gebruikt worden om met je in contact te treden, bijvoorbeeld om je op de hoogte te houden door middel van een van onze mailingen waarop je geabonneerd bent of om je diensten aan te bieden die voor jou belangrijk kunnen zijn; tenzij je ons meldt dat je geen aanbiedingen voor deze diensten en andere producten wenst te ontvangen. je persoonlijke gegevens worden niet gebruikt voor andere doeleinden dan de doeleinden waarvoor je de informatie hebt verstrekt, tenzij wij nadrukkelijk toestemming van jou krijgen, of tenzij anderszins wettelijk vereist of toegestaan, onze website(s) of toepassingen te verdedigen tegen aanvallen, of de eigendommen en de veiligheid van blad, klanten en gebruikers of het publiek te beschermen. wij zullen deze website(s) niet gebruiken om speciale persoonlijke gegevens te verzamelen, zoals informatie over politieke meningen, ras, religieuze opvattingen, gezondheid, strafrechtelijke gegevens of andere zaken. wij kunnen de verzamelde informatie die niet speciaal op jou betrekking heeft, zoals statistische informatie over bezoekers van onze website(s) of over hoe klanten onze toepassingen gebruiken, delen of publiceren. 3 - keuzes je hebt verschillende keuzes ten aanzien van het gebruik van onze website(s). in het algemeen hoef je geen persoonlijke gegevens te verstrekken als je onze website(s) en verwante pagina’s bezoekt. blad kan echter van je verlangen bepaalde gegevens te verstrekken, zodat je verdere informatie kunt ontvangen over onze evenementen, documentatie of diensten. je kunt daarmee instemmen of dat weigeren. let er echter op dat bepaalde delen van onze website(s) niet goed kunnen werken als je kiest voor het weigeren van cookies. binnen de door jou gegeven toestemming en voor zover door de wet is toegestaan mogen wij de verzamelde persoonlijke informatie overdragen aan derde partijen die ons helpen bij de uitvoering van deze site en onze diensten, en de persoonlijke gegevens verwerken en bewaren zo lang als nodig is om de diensten aan jou te kunnen leveren. 4 - toegang indien je persoonlijke gegevens hebt verstrekt aan blad, heb je recht op redelijke toegang tot die gegevens om onnauwkeurigheden te corrigeren. je kunt verzoeken om informatie over u bij te werken of te verwijderen door contact met ons op te nemen. in dat geval zullen wij ons uiterste best doen binnen 30 dagen aan je verzoek te voldoen in zoverre dat mogelijk is, binnen de grenzen van de van toepassing zijnde wetgeving. 5 - beveiliging wij bewaken jouw persoonlijke informatie en willen daarvan ook de nauwkeurigheid behouden. blad implementeert redelijke fysieke, administratieve en technische waarborgen om jouw informatie te beschermen tegen verlies, diefstal en misbruik, alsmede tegen ongeautoriseerde toegang, gebruik en publicatie. wij versleutelen bijvoorbeeld bepaalde gevoelige informatie zoals gebruikersnamen en wachtwoorden als wij dergelijke informatie verzenden via internet. wij eisen ook dat onze leveranciers dergelijke informatie beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, gebruik en publicatie. 6 - privacy kinderen blad begrijpt en onderschrijft het belang om de privacy van kinderen te beschermen, in het bijzonder in een online omgeving. onze site is niet bedoeld voor of gericht op kinderen jonger dan 18 jaar. het is ons beleid om nooit bewust persoonlijke gegevens te verzamelen of te bewaren van personen jonger dan 18 jaar. indien blad kennis verkrijgt van gegevens die betrekking hebben op personen jonger dan 18 jaar zullen wij deze direct verwijderen uit onze systemen.   cookiebeleid cookies zijn kleine tekstbestandjes die een website op jouw computer of mobiele telefoon kan zetten als je de eerste keer een site of pagina bezoekt. de cookie helpt de site jouw apparaat te herkennen voor een volgend bezoek. cookies hebben verschillende functies. ze helpen ons bijvoorbeeld jouw logingegevens en authenticatie-gegevens te herinneren, maar ook informatie zoals je voorkeuren. zo kunnen wij bepaalde content aan jou aanbevelen waarvan we denken dat deze zeer relevant is voor jou. wat voor cookies gebruikt blad? ● noodzakelijke cookies: deze cookies zijn van essentieel belang voor het functioneren van onze website en worden automatisch geactiveerd als je de site gebruikt. ● performance cookies: door middel van deze cookies kunnen wij onze siteprestaties en content helpen te verbeteren en snel alle problemen definiëren en oplossen die zich kunnen voordoen. hierdoor kunnen wij jou een excellente gebruikerservaring bieden. derden ● blad stelt ook derden in staat cookies in te zetten die in een van de drie hiervoor genoemde categorieën vallen. tijdens jouw bezoek aan de website(s) zal je zien dat bepaalde cookies gerelateerd zijn aan derden. wij gebruiken bijvoorbeeld google analytics om ons te helpen ons site-verkeer te monitoren. ook kan, als je een van de share-buttons gebruikt op de site, een cookie geplaatst worden door de dienst die je hebt gekozen om er content mee te delen. je dient de website van de betreffende derde te bekijken voor meer informatie. wat verzamelen we? conform het bovenstaande in het bijzonder en dit statement in het algemeen, verzamelt blad: ● je naam, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht en de inhoud van je e-mail als je ons een e-mail stuurt; ● gegevens over jou zelf door het invullen en verzenden van een formulier of een veld op de website, of het registreren op de website; ● informatie over of je onze e-mail hebt ontvangen of geopend, of dat je op een link in de e-mail hebt geklikt middels een web-beacon/pixel tag bevatten; ● informatie over je gebruik van buttons, widgets, tools, of content bevatten die een koppeling maken met diensten van andere bedrijven (bijvoorbeeld een like- of share button). bovendien kan informatie van je browser, als je deze buttons, tools, of content ziet of een webpagina bezoekt die deze bevat, automatisch naar het andere bedrijf worden gezonden. lees het privacybeleid van dat bedrijf voor meer informatie ● informatie als je met onze sociale netwerkpagina’s contact maakt. hoe gebruiken wij de verzamelde informatie? blad gebruikt persoonlijke gegevens die wij van jou verzamelen op een aantal manieren, bijvoorbeeld: ● om jou op de beste wijze te voorzien van de website(s), alsmede andere informatie waarom je hebt verzocht; ● om beter te begrijpen hoe onze website(s) worden gebruikt zodat wij onze producten, diensten, content, en marketing kunnen verbeteren; ● om een website, applicatie, of marketingcampagne aan uw mogelijke interesses aan te passen; ● om je zakelijke boodschappen te zenden zoals betalingen of het aflopen van je abonnement; ● om je informatie te zenden over onze diensten, de laatste productaankondigingen, software-updates, aanstaande evenementen en soortgelijke informatie; ● bij het inrichten van het bestelproces voor de rij... blad webwinkel gegevens verzamelen die nodig zijn voor het verzenden van een product of dienst; ● voor interne doeleinden zoals accountantscontrole, data-analyse en onderzoek om producten, diensten en klantencommunicatie te verbeteren; ● om marktonderzoek uit te voeren ten aanzien van onze klanten, hun interesses en de doeltreffendheid van onze marketingcampagnes; ● om fraude en softwarepiraterij te verminderen en onze klanten alsmede blad te beschermen.   contact vragen over ons privacy- of cookiebeleid, over inzicht in en de nauwkeurigheid van de persoonlijke gegevens die je ons hebt gegeven via deze website(s), of verzoeken om verouderde informatie te wissen, kunnen gericht worden aan [email protected]
« Vorige 10 
  

 

Copyright © 2018 Blad Rijopleidingen